COMPUTER&PHONE DANA

COMPUTER&PHONE DANA
کامپیوتر و موبایل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 563
بازدید کل : 56294
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 563
بازدید کل : 56294
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

 

وی

وی پنجمین کنسول خانگی نینتندو و جانشین نی

نتندو گیم‌کیوب است که به طور کامل قابلیت سازگاری عقبرو را با تمامی بازی‌ها و بیشتر لوازم جانبی گیم‌کیوب دارد. نینتندو نخستین بار در مورد این کنسول در نشست خبری نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۳ سخن گفت و بعدها در نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۵ از آن پرده‌برداری کرد. مدیرعامل شرکت نینتندو ساتورو یاواتا یک نمونه اولیه از وی ریموت را در سپتامبر ۲۰۰۵ در نمایشگاه بازی توکیو نشان داد.در نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۶، وی برای نخستین بار چندین جایزه را از آن خود کرد.در ۸ دسامبر ۲۰۰۶ وی فروش خود را در چهار بازار کلیدی به طور کامل آغاز کرد.
یک ویژگس مشخص این کنسول، کنترلر وایرلس آن، وی ریموت می‌باشد که می‌تواند به عنوان یک وسیله اشاره کننده دستی به کار رود و حرکات را در فضای سه‌بعدی تشخیص دهد. یکی دیگر از مشخصات به کار رفته در این کنسول وی‌کانکت۲۴ می‌باشد، که قابلیت دریافت پیام و آپدیت را در زمانی که سیستم در حالت آماده به کار می‌باشد را دارد.

تا آوریل ۲۰۱۱ وی با فروش بالاتر از دو رقیب خود پلی استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ پرفروشترین کنسول نسل خود به شمار می‌رود، و در دسامبر ۲۰۰۹ رکورد پرفروشترین کنسول بازی را در آمریکا طی یک ماه شکسته است.

ایکس‌باکس ۳۶۰

ایکس‌باکس ۳۶۰ (به انگلیسی: Xbox ۳۶۰) در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا تیم توسعه‌دهنده کنسول‌های بازی در شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول XBOX ۳۶۰ را با نامزنون (Xenon) یا XBOX ۲ به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای این‌که طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام ایکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد. این کنسول دارای خدمات برخط با نام ایکس باکس لایو نیز هست.

این کنسول در ابتدا به صورت دو مدل CORE PACK و PREMIUM PACK به بازار عرضه شد که مدل CORE PACK این کنسول فاقد هارد درایو و هدست و دسته‌های بی سیم بوده ولی مدل PREMIUM PACK دارای هارد دیسک ۲۰GB و دسته‌های بی سیم و هدست بود.مدل پرمیوم با ارائه شدن مادر برد فالکون دارای هار ۶۰ گیگابایتی شد.تا این که سر انجام با معرفی مادربرد جاسپر ساخت مدل پرمیوم هم متوقف شد
از مدلهای بعدی که برای این کنسول عرضه شد می‌توان به ARCADE PACK و ELITE PACK و Xbox 360 S اشاره کرد.

واحد پردازشگر گرافیکی این دستگاه پکیج یا بسته‌ای است که از دو بخش مجزا تشکیل گردیده مشتمل بر یک Chip طراحی شده توسط ATI به نام Xenos و یک daughter die ساخت کمپانی NEC که ۱۰ مگابایت حافظه جاسازی شده (eDRAM) دارد.
این پردازشگر مجموعا از ۳۳۷ میلیون ترانزیستور ساخته شده و در کلاک ۵۰۰ مگاهرتز کار می‌کند.
به شکرانه این معماری و daughter die واحد پردازشگر گرافیکی توانایی اعمال Anti Aliasing 4 و Motion Blur را بدون کمترین هدر دهی توان پردازشی دارد.
همچنین Xenos اولین پردازشگر گرافیکی بوده که از قابلیت Unified shader model یا مدل سایه‌زنی یکپارچه استفاده کرده به طوری که قابلیتی شبیه به اون تا یک سال و نیم بعد یعنی در January ۳۰, ۲۰۰۷ که برای اولین بار در GPUهای کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گرفت منحصرا در اختیار Xenos بوده.

این کنسول ۵۱۲MB حافظه DDR III دارد که در کلاک ۷۰۰Mhz و در نهایت به دلبل ساختار نرخ داده‌ای دو برابر (Double data rate) این نوع حافظه در کلاک موثر ۱۴۰۰Mhz کار می‌کند.

يکي از مهم‌ترين اين ايرادات مشکل گرم کردن بيش از حد کنسول بود که باعث مي‌شد کنسول در مواقعي هنگ کند و در بعضي موارد ديگر کار نکند! البته اين مشکل شامل تمامي کنسول‌ها نمي‌شد و درصدي از آن‌ها را شامل مي‌گشت. شرکت مايکروسافت پس از بررسي‌هاي لازم، خط توليدXBOX۳۶۰ را چند ماه بعد عوض کرد و ايرادات آن را تا حدود زيادي برطرف ساخت. به طوري که در کنسول‌هايي که بعد از تاريخ فوريهٔ ۲۰۰۶ ميلادي توليد شدند اين مشکل حرارتي ديگر وجود نداشت. اين که کنسول مشکل حرارتي دارد يا خير را فقط باچند ساعت روشن گذاشتن و بازي کردن با آن مي‌شود فهميد و راه ديگري ندارد. تمامی این مشکلات با ارئه مادر برد جاسپر در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید.

برای این کنسول افزونه‌هایی چون کینکت نیز عرضه شد.

پلی‌استیشن ۳ 

پلی‌استیشن ۳ (به انگلیسی: PlayStation ۳) یکی از محصولات شرکت سونی از سری پلی‌استیشن و در ادامه موفقیت‌های پلی استیشن ۲ به بازار عرضه شده. این کنسول از هفتمین نسل بازی‌های کامپیوتری است و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ در ژاپن  و ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکا  و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در اروپا و استرالیا  به طور رسمی وارد بازار شد.
این کنسول، بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین کنسول تاریخ بوده و در دو رنگ مشکی متالیک و مشکی مات ساخته می‌شود. وزنش حدود ۵ کیلوگرم است و ابعادی برابر ۲٫۴*۳٫۵*۹۸ سانتی‌متر دارد. یک فن ۹ میلیمتری در عقب برای خنک کردن استفاده می‌شود.

واحد پردازشگر مرکزی در پلی استیشن ۳ نوعی از یک پردازنده به نام سل پروسسور (Cell processor) است، همچنین این دستگاه اولین محصولی است که از این نوع پردازندها در معماری آن به عنوان پردازنده مرکزی استفاده شده.
سل پروسسور مورد استفاده شده در این کنسول در کلاک ۳٫۲Ghz کار می‌کند و متشکل شده از یک PPE بر اساس ساختار PowerPC و هفت SPE یا دستیار که سازندگان بازی‌ها تنها از شش عدد آن‌ها می‌توانند استفاده کنند زیرا یکی از آن‌ها اختصاصاً در اختیار سیستم‌عامل خواهد بود.
سل پروسسورها برخلاف پردازنده‌های چند هسته‌ای رایح ساختاری نامتقارن دارند و هدف اصلی از طراحی آن‌ها استفاده در سینماهای خانگی، دستگاه‌های بازی و بالاتر بردن سطح کیفی آن‌ها بوده.
ساختار آن‌ها از این جهت نامتقارن نامیده می‌شود که به خلاف پردازنده‌های رایج دارای هسته‌های هم تراز و همسان نیستند و از یک هسته اصلی و چند هسته فرعی تشکیل شده‌اند به همین دلیل برنامه نویسی بر روی آن‌ها نسبت به شیوه‌های متداول تا حد زیادی متفاوت است.

در پاسخ به موفقیت‌های مایکروسافت در شبکه Xbox LIVE سونی در سال ۲۰۰۶ در کنفرانس PlayStation Business Briefing meeting در توکیو رسما خبر از راه اندازی شبکه‌ای Online برای PS۳ داد.
پلی استیشن ۳ یک شبکه آنلاین به نام "PSN" دارد که نوعی دنیای مجازی است و در آن بازی خریداری می‌شود، گفتگو می‌شود و...
برای بازی کردن در شبکه پلی‌استیشن شما نباید مبلغی را پرداخت کنید. این کنسول دارای بخشی به نام Internet browser می‌باشد که PS۳ را قادر می‌سازد که همانند یک PC وارد اینترنت شود. برای استفاده از خدمات اینترنت باید کنسول را ثبت نام کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:ps3,xbox360,wii,پلی استیشن3,وی,ایکس باکس 360, توسط محمد حسین کشاورز
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :